Premiebreker l Bespaar op uw Verzekeringen






Veelgestelde vragen

Posted on 30 okt 2013 0 comments

Algemeen (11)

Waarom PremieBreker?

PremieBreker dankt haar bestaan aan het feit dat verzekeren veel geld kost. Bovendien is verzekeren niet leuk. Verzekeren is ook een vak, ons vak, wij zijn hierin experts.

PremieBreker maakt het u eenvoudig om geld te besparen. Wij nemen u zorg uit handen en helpen bij het goedkoper en eenvoudiger maken van uw verzekeringen. Onze medewerkers staan voor u klaar via klantenservice@premiebreker.nl of 088 – 055 09 55

Wie is premiebreker.nl

Premiebreker.nl maakt deel van de Verheul Groep B.V. te Anna Paulowna. Een organisatie die meer dan 35 jaar bestaat waar 42 deskundige medewerkers dagelijks hard werken om de ruim 10.000 relaties met meer dan 40.000 polissen op de beste wijze van dienst te zijn.

Premiebreker.nl heeft als missie om verzekeren goedkoper en eenvoudiger te maken. Wij willen de verzekeringsmarkt veranderen! Dankzij slimme automatisering kunt u via PremieBreker eenvoudig uw vertrouwde verzekeringen tegen een lagere premie voortzetten. PremieBreker maakt bewust geen gebruik van een callcenter of van tussenpersonen.

Alle communicatie verloopt zoveel mogelijk via e-mail of via de digitale polismap op de website. Dat scheelt flink in de kosten. PremieBreker kan u daardoor een lagere premie bieden.

Waarom zijn verzekeringen via PremieBreker zoveel goedkoper?

Bij PremieBreker doen we alles via moderne communicatiemiddelen. U stapt over naar PremieBreker en wij handelen alles via internet en e-mailmet af. Zo besparen we veel geld en tijd. Mede daarom kunt u besparen op uw vertrouwde verzekeringen.

Wilt u ook profiteren van de unieke kortingen van PremieBreker? Maak de vergelijking en zie hoeveel u kunt besparen. Als u wilt overstappen, hoeft u alleen maar de “opdracht aan PremieBreker” in te vullen. Wij regelen dan direct de kortingen voor u.

Wanneer gaat mijn korting in?

Zodra u uw verzekering in beheer geeft van PremieBreker, heeft u recht op korting. De datum waarop de korting in gaat is gewoonlijk het jaarlijkse verlengingsmoment van uw polis. U vindt deze datum op uw polis. Nadat u de polis aan PremieBreker heeft overgedragen, ontvangt u de bevestiging op welke datum uw korting in gaat.

Wilt u ook profiteren van de unieke kortingen van PremieBreker? Maak de vergelijking en zie hoeveel u kunt besparen. Als u wilt overstappen, hoeft u alleen maar de “opdracht aan PremieBreker” in te vullen. Wij regelen dan direct de kortingen voor u.

Hoe wordt PremieBreker beloond?

De manier waarop PremieBreker bespaart op uw eigen verzekering werkt heel simpel. Nu betaalt u elk jaar soms wel 20% van de premie aan provisie- of andere kosten. De provisie is de beloning die uw tussenpersoon voor uw verzekeringen ontvangt. Op die provisiebeloning bespaart u via PremieBreker. Dat levert een financieel voordeel op. Ieder jaar bespaart u zo opnieuw.

Wij zijn een professionele organisatie en werkt kostendekkend. Maar daarvoor hebben wij geen 30% provisie nodig. Uw premie en onze diensten kunnen we voor een lager bedrag regelen omdat wij modern en efficiënt werken. Hierdoor zijn onze kosten lager.

PremieBreker rekent een vaste dienstenvergoeding. Deze vergoeding bedraagt nooit meer dan 10% van de premie. Hiervoor krijgt u precies de dienstverlening die u nodig heeft.

Hoe beheer ik mijn zaken

Als klant van PremieBreker beschikt u over een persoonlijk Digitaal Dossier. Deze digitale polismap vindt u op de site van PremieBreker.

Overal ter wereld, 24 uur per dag en 7 dagen in de week kunt u via dit dossier uw verzekeringen inzien, afdrukken of wijzigen. Vanzelfsprekend kunt u ook een schade melden. Onze 24-uurs Schadeservice staat voor u klaar waar dan ook ter wereld. Uiteraard bent u met uw persoonlijke gebruikersnaam en wachtwoord de énige die toegang heeft tot uw digitale polismap. Kortom, u heeft altijd en overal uw verzekeringsgegevens overzichtelijk bij de hand.

Hoe weet ik of ik ben verzekerd

Als u uw verzekeringen in beheer van PremieBreker geeft, ontvangt u per e-mail een bevestiging. Hierin staat dat uw polis over gaat naar PremieBreker. Omdat uw verzekering verder niet wijzigt, blijft uw dekking ongewijzigd in stand. U bent dus via PremieBreker precies hetzelfde verzekerd als u altijd verzekerd was. Het enige verschil is korting die u krijgt.

Heeft u vragen over de dekking van uw verzekering? Bel of mail dan gerust onze klantenservice klantenservice@premiebreker.nl of (088 – 055 09 55). Wij helpen u graag verder.

Hoe is mijn privacy gewaarborgd?

De persoonlijke gegevens die u verstrekt aan PremieBreker zijn en blijven altijd uw gegevens. Uw gegevens zullen dan ook nooit worden doorgegeven aan derden. Deze gegevens verwerkt PremieBreker ten behoeve van het beheren en wijzigen van en uitvoeren van (verzekerings)overeenkomsten, het informeren van onze klanten over acties, belangrijke informatie en nieuwe producten. Verder kunnen uw gegevens worden gebruikt voor relatiebeheer, ter voorkoming en bestrijding van fraude jegens financiële instellingen en, anoniem, voor statistische analyses en om te kunnen voldoen aan wettelijke verplichtingen. Daarbij houdt PremieBreker zich aan de richtlijnen van het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (KiFiD), Wet op het Financiële Toezicht (WFT) en CEA Richtlijnen.

Waar kan ik op rekenen bij schade

PremieBreker is zeer ervaren als het gaat om schaderegeling en belangenbehartiging. Wij nemen uw schademelding direct in behandeling. U meldt uw schade eenvoudig via onze klantenservice of via Mijn PremieBreker, in uw persoonlijk Digitaal Dossier.

Na melding wordt er zo snel mogelijk telefonisch contact met u opgenomen door de schadebehandelaar die verdere afspraken met u maakt over de afhandeling van de schade. Als de gemelde schade binnen de dekking van uw verzekering valt, zal na schadevaststelling door onafhankelijke experts van erkende en gecertificeerde bureaus, zo spoedig mogelijk aan u worden overgemaakt. Wij doen ons uiterste beste om snel, correct en probleemloos uw belangen te behartigen. Dat is immers waarvoor u premie betaalt.

Hoe zit het contract met PremieBreker in elkaar?

Uw relatie met PremieBreker bestaat er uit dat wij voor uw verzekeringen als uw adviseur en belangenbehartiger optreden. Deze relatie met PremieBreker duurt zo lang voort als u zelf wilt.

Net zo eenvoudig als u relatie kunt worden, kunt u ook weer opzeggen. Wanneer u de relatie met PremieBreker verbreekt, gaat dat per direct in.

Premiebreker.nl kent voor haar dienstverlening geen opzegtermijnen of looptijden. U zit dus nergens aan vast. Een bewijs dat PremieBreker staat voor vrijheid en kwaliteit tegen lage kosten.

Kan ik via PremieBreker een nieuwe verzekering afsluiten?

PremieBreker helpt u allereerst om uw bestaande verzekeringen goedkoper te maken. Heeft u behoefte aan een nieuwe verzekering of wilt overleg over uw dekking, dan zijn wij u ook graag van dienst.

Bel of mail dan gerust onze klantenservice klantenservice@premiebreker.nl of (088 – 626 55 44). Wij helpen u graag verder.

Auto- en Motorverzekeringen (1)

Auto en motor verzekeringen

Bij PremieBreker doen we alles via moderne communicatiemiddelen: u stapt over naar PremieBreker en wij handelen alles met u en de verzekeraars via internet en e-mail af. Zo besparen we veel geld en tijd. Mede daarom kunt u besparen op uw eigen autoverzekering.

Wilt u ook profiteren van de unieke kortingen van PremieBreker? Maak de vergelijking en zie hoeveel u kunt besparen. Om over te stappen, hoeft u alleen maar de “opdracht aan PremieBreker” in te vullen. Wij regelen dan direct de kortingen voor u.

Door de specifieke toepassingen voor auto en motorverzekeringen kunt u ons het beste bellen op ons algemene nummer of ons een e-mailbericht sturen. Bel of mail gerust onze klantenservice info@premiebreker.nl of (088 – 055 09 55). Wij helpen u graag verder.

Woonverzekeringen (6)

Waarom zou ik mijn woonverzekeringen via PremieBreker voortzetten?

Vele mensen hebben hun woonhuis, vakantiehuis, inboedel en aansprakelijkheid via PremieBreker verzekerd. Hieronder vindt u zeven goede redenen om uw verzekering ook voort te zetten via PremieBreker:

  • U blijft klant bij uw eigen vertrouwde verzekeraar;
  • U verzekert modern, zonder rompslomp en met lage kosten;
  • U krijgt optimale dienstverlening, 24 uur per dag, 7 dagen per week;
  • Bij vragen krijgt u gericht advies;
  • Bij schade wordt u stipt geholpen en het werk uit handen genomen;
  • De klantenservice is uitstekend;
  • U krijgt unieke kortingen die alleen PremieBreker kan bieden.

Overtuigd? Test de werking van PremieBreker en zie hoeveel u kunt besparen.

Wat is een Extra Uitgebreide dekking?

De extra uitgebreide verzekering biedt dekking tegen schade veroorzaakt door:

  • brand, brandblussing, ontploffing, blikseminslag en inductie/overspanning als gevolg van blikseminslag
  • schroei-, zeng- en smeltschade
  • stormolie, rook en roet
  • diefstal, inbraak of poging hiertoe
  • vandalisme, plundering, rellen en opstootjes
  • water dat onvoorzien uit leidingen stroomt, als het hak- en breekwerk dat verricht moet worden om een defecte leiding op te sporen;
  • water dat via de begane grond of de openbare weg binnenstroomt
  • water afkomstig uit een defect aquarium of waterbed
  • aanrijding of aanvaring
  • omvallen van bomen, kranen en heistellingen

Welke schade aan uw woonhuis of inboedel u precies vergoed krijgt, staat vermeld in de polisvoorwaarden.

Welke dekking het best bij uw situatie past, hangt af van de waarde van uw bezittingen en uw eigen behoeften. U kunt verder laten meewegen of u een schade zelf wilt en kunt betalen. Heeft u hulp nodig bij het kiezen van de juiste dekking? Mail dan gerust onze via info@premiebreker.nl of bel 088-055 09 55. Wij helpen u graag goed verzekerd te blijven tegen hele lage kosten.

Wat is all-risk dekking

Een all-risk dekking houdt in dat ‘elk van buiten komend onheil’ verzekerd is, dus alles wat schade veroorzaakt van buitenaf. Dit is de meest uitgebreide dekking en biedt onder andere dekking tegen schade ontstaan door:

  • brand, brandblussing, ontploffing, blikseminslag (en inductie/overspanning als gevolg hiervan);
  • storm (min. Windkracht 7);
  • vandalisme, relletjes en opstootjes;
  • luchtverkeer, aanrijding en aanvaring;
  • zengen, schroeien en smelten (bijvoorbeeld smeulende sigaretenpeuk of heet strijkijzer dat te lang op kleding staat);
  • omvallen van bomen, kranen en heistellingen;
  • diefstal, inbraak of inbraakpoging;
  • water dat stroomt uit leidingen, defect aquarium, waterbed, badkuip, wastafel, toilet of ander sanitair
  • neerslag

Schade die ontstaat door opzet, oorlog, aardbevingen en overstromingen is niet gedekt.

Het glas is niet altijd meeverzekerd. Hiervoor kunt u een aparte glasverzekering afsluiten of dit apart meeverzekeren op de opstal- of inboedelverzekering.

Welke schade aan uw woonhuis of inboedel u precies vergoed krijgt, staat vermeld in de polisvoorwaarden,

Welke dekking het best bij uw situatie past, hangt af van de waarde van uw bezittingen en uw eigen behoeften. U kunt verder laten meewegen of u een schade zelf wilt en kunt betalen. Heeft u hulp nodig bij het kiezen van de juiste dekking? Mail dan gerust onze via klantenservice@premiebreker.nl of bel 088-055 09 55. Wij helpen u graag goed verzekerd te blijven.

Wat is de herbouwwaarde en hoe stel ik die vast voor mijn woning?

De herbouwwaarde is het bedrag dat nodig is om uw huis, op dezelfde plaats, met dezelfde grootte en met dezelfde bestemming opnieuw te bouwen.

De meest eenvoudige manier om de herbouwwaarde vast te stellen is door een herbouwwaardemeter te gebruiken. Veel verzekeraars verlenen op basis van een naar waarheid ingevulde herbouwwaardemeter garantie tegen onderverzekering. Om aanspraak te kunnen blijven maken op deze garantie moet u om de 5 jaar of 10 jaar een nieuwe herbouwwaardemeter invullen en doorgeven aan uw verzekeraar.

Twijfelt u aan de juiste hoogte van verzekerde som of heeft u hulp nodig bij het bepalen van de herbouwwaarde? Mail dan gerust onze via klantenservice@premiebreker.nl of bel 088-055 09 55. Wij helpen u graag goed verzekerd te blijven tegen de laagst mogelijke kosten.

Hoe bepaal ik de waarde van mijn inboedel

De inboedelwaarde is de nieuwwaarde van de totale inboedel in uw woning. De meest eenvoudige manier om de waarde vast te stellen is door een inboedelwaardemeter te gebruiken. Aan de hand van uw gegevens wordt er d.m.v. een puntensysteem een waarde vastgesteld. Veel verzekeraars geven u op basis van (een naar waarheid ingevulde) inboedelwaardemeter garantie tegen onderverzekering. Wilt u van deze garantie gebruik maken? Dan moet u om de 5 jaar een nieuwe inboedelwaardemeter invullen.

Niet in alle gevallen kan er gebruik worden gemaakt van de inboedelwaardemeter, soms moet u zelf de waarde opgeven. U kunt hiervoor een inboedel/inventarisatielijst gebruiken. Hier stelt u nauwkeurig de waarde mee vast. De meeste verzekeringen kennen een zogenaamde indexclausule. Het verzekerd bedrag wordt dan jaarlijks aan de welvaartsstijging aangepast. De index houdt geen rekening met de extra waarde van nieuw aangeschafte zaken.

Twijfelt u aan de juiste hoogte van verzekerde som of heeft u hulp nodig bij het bepalen van de waarde van uw inboedel? Mail dan gerust onze via klantenservice@premiebreker.nl of bel 088-055 09 55. Wij helpen u graag goed verzekerd te blijven.

Wat valt er onder de inboedel en wat valt er onder het woonhuis?

Om dit te bepalen, gebruikt u deze eenvoudige regel: alles wat aard- en nagelvast zit (en dus niet verhuisbaar is) behoort tot het woonhuis. Alles wat wel verhuisbaar is behoort tot de inboedel.

Zo hoort bijvoorbeeld klik-laminaat bij uw inboedel, maar een gelijmde houten vloer bij uw woonhuis. De keuken hoort bij uw woonhuis en de inrichting hiervan hoort bij uw inboedel.

Woont u in een appartement? Dan is het van belang goed uit te zoeken of de Vereniging van Eigenaren ook uw verbeteringen aan de woning (zoals een duurdere keuken, ander sanitair, inbouwkasten of een nieuwe) heeft meeverzekerd. Is dat niet het geval dan is het verstandig hiervoor een eigen verzekering te sluiten. U kunt hiervoor uw inboedelverzekering laten aanpassen of een aparte zogenaamde eigenarenbelangverzekering sluiten.

Wilt u meer weten over het verschil tussen de verzekerde zaken onder uw inboedel of woonhuis? Mail dan gerust onze via klantenservice@premiebreker.nl of bel 088-055 09 55. Wij helpen u graag goed verzekerd te blijven tegen de laagst mogelijke kosten.

Rechtsbijstandverzekering (3)

Waarom is een rechtsbijstandverzekering via PremieBreker zoveel goedkoper?

Bij PremieBreker doen we alles via moderne communicatiemiddelen: u stapt over naar PremieBreker en wij handelen alles met u en de verzekeraars via internet en e-mail af. Zo besparen we veel geld en tijd. Mede daarom kunt u besparen op uw eigen autoverzekering.

Wilt u ook profiteren van de unieke kortingen van PremieBreker? Maak de vergelijking en zie hoeveel u kunt besparen. Om over te stappen, hoeft u alleen maar de “opdracht aan PremieBreker” in te vullen. Wij regelen dan direct de kortingen voor u.

Vele mensen hebben hun rechtsbijstandverzekering via PremieBreker verzekerd. Hieronder vindt u zeven goede redenen om uw verzekering ook voort te zetten via PremieBreker:

  • U blijft klant bij uw eigen vertrouwde verzekeraar;
  • U verzekert modern, zonder rompslomp en met lage kosten;jft klant bij uw eigen vertrouwde verzekeraar;
  •  U verzekert modern, zonder rompslomp en met lage kosten;
  • U krijgt optimale dienstverlening, 24 uur per dag, 7 dagen per week
  • Bij vragen krijgt u gericht advies;
  • Bij schade wordt u stipt geholpen en het werk uit handen genomen;
  • De klantenservice is uitstekend.
  • U krijgt unieke kortingen die alleen PremieBreker kan bieden;

Overtuigd? Berekenen eenvoudig uw voordeel en zie hoeveel u kunt besparen.

Wat is een rechtsbijstandverzekering?

Met een rechtsbijstandverzekering verzekert u zich voor juridische hulp bij conflicten. Als u in een conflict verzeild raakt, is het prettig als iemand u helpt die weet wat uw rechten zijn. Een advocaat kost per uur vaak meer dan uw rechtsbijstandverzekering per jaar. Omdat u nooit weet of u rechtshulp nodig hebt, is het slim om een rechtsbijstandverzekering af te sluiten.

Wat dekt een rechtsbijstandverzekering?

Bij een rechtsbijstandverzekering kunt u verschillende dekkingen kiezen. Wat precies waar onder valt, kan per verzekeraar verschillen. Maar in het algemeen kunt u zich verzekeren voor de volgende dekkingen:

1. Consument
U verzekert zich voor conflicten waar u als consument mee te maken kunt krijgen. Bijvoorbeeld een conflict over het kopen of huren van dingen of met uw internetprovider.

2. Inkomen
U verzekert zich voor conflicten over uw werk, bijvoorbeeld bij ontslag. Meestal wordt u ook geholpen bij een conflict over uw pensioen of uitkering.

3. Wonen
U verzekert zich voor conflicten over uw huur- of koophuis. Bijvoorbeeld over de koop of huur zelf, of een verbouwing. Meestal is een conflict met de buren ook verzekerd.

4. Verkeer
U verzekert zich voor conflicten die in het verkeer ontstaan. Bijvoorbeeld als bestuurder van een auto of motor, maar ook als fietser en voetganger.

5. Fiscaal recht en vermogen
U verzekert zich voor conflicten over uw vermogen. Bijvoorbeeld conflicten over de aan- of verkoop van aandelen, obligaties en opties. Ook conflicten met de belasting, als u moet voorkomen bij de Nederlandse Belastingsrechter, zijn verzekerd.

6. Pleziervaartuigen
U verzekert zich voor conflicten die met uw pleziervaartuig te maken hebben. Bijvoorbeeld conflicten over de aan- of verkoop van een boot, een aanvaring met een ander vaartuig of een reparatie aan uw pleziervaartuig.

Arbeidsongeschiktheidsverzekering (2)

Arbeidsongeschiktheidsverzekering

Bij PremieBreker doen we alles via moderne communicatiemiddelen: u stapt over naar PremieBreker en wij handelen alles met u en de verzekeraars via internet en e-mail af. Zo besparen we veel geld en tijd. Mede daarom kunt u besparen op uw eigen arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV) of inkomensverzekering.

Wilt u ook profiteren van de unieke kortingen van PremieBreker? Maak de vergelijking en zie hoeveel u kunt besparen. Om over te stappen, hoeft u alleen maar de “opdracht aan PremieBreker” in te vullen. Wij regelen dan direct de kortingen voor u.

Waarom zou ik mijn AOV via PremieBreker voortzetten?

Veel ondernemers hebben hun arbeidsongeschiktheid verzekerd. Hieronder vindt u zeven goede redenen om uw AOV voort te zetten via PremieBreker:

  • U blijft klant bij uw eigen vertrouwde verzekeraar;
  • U verzekert modern, zonder rompslomp en met lage kosten;
  • U krijgt optimale dienstverlening, 7 dagen per week
  • Bij vragen krijgt u gericht advies;
  • Bij schade wordt u stipt geholpen en het werk uit handen genomen;
  • De klantenservice is uitstekend.
  • U krijgt unieke kortingen die alleen PremieBreker kan bieden;

Overtuigd? Laat ons voorrekenen hoeveel u als ondernemer kunt besparen op uw dure AOV!

Reisverzekering (2)

Waarom is een reisverzekering via PremieBreker zoveel goedkoper?

Bij PremieBreker doen we alles via moderne communicatiemiddelen: u stapt over naar PremieBreker en wij handelen alles met u en de verzekeraars via internet en e-mail af. Zo besparen we veel geld en tijd. Mede daarom kunt u besparen op uw eigen reisverzekering.

Wilt u ook profiteren van de unieke kortingen van PremieBreker? Maak de vergelijking en zie hoeveel u kunt besparen. Om over te stappen, hoeft u alleen maar de “opdracht aan PremieBreker” in te vullen. Wij regelen dan direct de kortingen voor u.

Waarom zou ik mijn reisverzekering via PremieBreker voortzetten?

Vele mensen hebben hun doorlopende reis- en annuleringsverzekering verzekerd. Hieronder vindt u zeven goede redenen om uw verzekering voort te zetten via PremieBreker:

  • U blijft klant bij uw eigen vertrouwde verzekeraar;
  • U verzekert modern, zonder rompslomp en met lage kosten;
  • U krijgt optimale dienstverlening, 24 uur per dag, 7 dagen per week
  • Bij vragen krijgt u gericht advies;
  • Bij schade wordt u stipt geholpen en het werk uit handen genomen;
  • De klantenservice is uitstekend.
  • U krijgt unieke kortingen die alleen PremieBreker kan bieden;

Overtuigd? Laat ons direct voorrekenen wat u kunt besparen. Dat is snel verdiend!

Zorgverzekering (5)

Waarom is een zorgverzekering via PremieBreker zoveel goedkoper?

Bij PremieBreker doen we alles via moderne communicatiemiddelen: u stapt over naar PremieBreker en wij handelen alles met u en de verzekeraars via internet en e-mail af. Zo besparen we veel geld en tijd. Mede daarom kunt u besparen op uw eigen zorgverzekering.

Wilt u ook profiteren van de unieke kortingen van PremieBreker? Maak de vergelijking en zie hoeveel u kunt besparen. Om over te stappen, hoeft u alleen maar het contactformulier in te vullen. Wij nemen dan direct contact met u op en regelen samen met u graag uw korting op uw bestaande polis.

Waarom zou ik mijn zorgverzekering via PremieBreker voortzetten?

Vele mensen hebben hun zorgverzekering via PremieBreker verzekerd. Hieronder vindt u zeven goede redenen om uw verzekering ook voort te zetten via PremieBreker:

  • U blijft klant bij uw eigen vertrouwde verzekeraar;
  • U verzekert modern, zonder rompslomp en met lage kosten;
  • U krijgt optimale dienstverlening, 24 uur per dag, 7 dagen per week
  • Bij vragen krijgt u gericht advies;
  • Bij schade wordt u stipt geholpen en het werk uit handen genomen;
  • De klantenservice is uitstekend.
  • U krijgt unieke kortingen die alleen PremieBreker kan bieden;

Overtuigd? Laat ons u eenvoudig voorrekenen wat uw voordeel kan zijn en hoeveel u kunt besparen.

Wat zijn de wijzigingen voor de zorgverzekering in 2014?

In 2014 zal de basisverzekering op de volgende punten wijzigen:

  • Het eigen risico wordt verhoogd naar 360 euro.
  • Behandelingen door een eerstelijns psycholoog vallen onder de Basis GGZ. De eigen bijdrage voor de psycholoog en het internetbehandeltraject zijn vervallen. Wel geldt het verplicht eigen risico.
  • Er komen 2 nieuwe behandelingen. Het gaat om patiënten met een ernstige vorm van de ziekte van Crohn of met weefselontsteking in de alvleesklier (geïnfecteerde pancreasnecrose). Deze behandelingen zijn voorlopig opgenomen in het basispakket. Blijken ze effectief, dan wordt later besloten of ze definitief in het basispakket komen. Voor deze ‘voorwaardelijk toegelaten’ behandelingen gelden speciale regels. Informeer ernaar bij uw zorgverzekeraar.
  • Thuisdialyseapparatuur wordt vergoed als medisch-specialistische zorg, niet meer als medisch hulpmiddel. Daardoor wordt het ziekenhuis verantwoordelijk voor de thuisdialyse. De nodige aanpassingen van de woning blijven in het basispakket.
  • Patiënten die een vacuümtherapie ondergaan, krijgen de vacuümpomp vergoed als onderdeel van de therapie. En niet meer apart als hulpmiddel. Het ziekenhuis is verantwoordelijk voor de gehele therapie inclusief de pomp.
  • De Diane-35 pil verdwijnt vanaf 1 februari 2014 uit het basispakket.

Wat wordt o.a. vergoed vanuit de basisverzekering?

  • Zorg door huisarts
  • Zorg in ziekenhuizen door medisch specialisten
  • Verblijf in een ziekenhuis
  • Ziekenvervoer
  • Kraamzorg en verloskundige hulp
  • Tandartskosten tot 18 jaar
  • Geneesmiddelen
  • Therapieën (fysiotherapie, logopedie, ergotherapie e.d.) voor verzekerden tot 18 jaar of vanwege een chronische aandoening
Welke kortingen kan ik krijgen via PremieBreker en hoe lang blijft deze geldig?

PremieBreker heeft met een groot aantal verzekeraars afspraken gemaakt over kortingen. Dit betekent dat u gebruik kunt maken van een collectief en dat u hiervoor premiekorting ontvangt. De korting kan oplopen tot 10% op de basisverzekering.

Geldigheid van de korting
Deze korting blijft geldig zolang de verzekering loopt. Mocht de verzekeraar om de een of andere reden toch anders besluiten, dan wordt u hiervan tijdig op de hoogte gebracht. U heeft dan genoeg tijd om bijvoorbeeld de verzekering stop te zetten.

Korting bij jaarbetaling
De premie voor een zorgverzekering kunt u per maand of per jaar betalen. De meeste mensen kiezen voor een maandbetaling. Elke maand zal de zorgverzekeraar dan de zorgpremie afschrijven. Het is ook mogelijk om jaarlijks in een keer het totale bedrag aan premie te betalen. Bij een jaarbetaling kan een zorgverzekeraar een korting geven op de premie. Deze korting kan oplopen tot 3%.

Wat dekt de basisverzekering?

De dekking van de basisverzekering is bij elke verzekeraar gelijk. In Nederland is dus iedereen in de basis voor hetzelfde verzekerd. U betaalt alleen niet bij elke verzekeraar dezelfde premie. Het is daarom verstandig om ook voor uw basisverzekering een vergelijking te maken. Hieronder leest u wat de basisverzekering in Nederland vergoedt per 1 januari 2013:

  • Een bezoek aan de huisarts.
  • Een behandeling in ziekenhuis die wordt uitgevoerd door medische specialisten.
  • Een verblijf in het ziekenhuis.
  • Spoedeisende hulp over de hele wereld (het in Nederland geldende tarief).
  • Vervoer naar het ziekenhuis.
  • Kraamzorg en verloskundige hulp.
  • Tandartskosten voor verzekerden t/m 17 jaar.
  • Geneesmiddelen en medicijnen.
  • De eerste vijf behandelingen voor psychologische hulp (U betaalt voor elke behandeling zelf 20 euro).
  • Therapieën (fysiotherapie, logopedie, ergotherapie, etc.) worden voor verzekerende tot en met 17 jaar volledig vergoed. Voor mensen die chronisch ziek zijn worden deze behandeling vanaf 20e behandeling volledig vergoed.

Sommige zorg wordt volledig vergoed vanuit de basisverzekering. Voor andere zorg betaalt u eerst een eigen risico.